måndag 19 oktober 2015

Sötsug och saltsug i Myteriet

Jag skapade i tiderna en etikett här som heter "Nina i media". Tanken var ju att jag skulle blogga här varje gång jag uppträtt i radio, på TV, på tryckt media eller nån viktig webbkanal. Dessvärre finns ju bara en bråkdel av mina medieframträdanden här. Men ingen fara - för jag har samlat alla på min webbsida Tosiruoka - Riktig mat i huvudmenyn, så läs under rubriken Media så hittar du allt på ett ställe.



I fredags firade jag höstlov på stugan, men på morgonen ringde Myteriet och ville intervjua mig om sötsug, magnesium, krom och annat skoj. Det passade så klart bra, eftersom det gick att ordna per telefon. Inte låg jag nu riktigt på stenarna på stranden medan jag intervjuades, men inte så långt ifrån. Eller nåja, i själva verket låste jag in mig i vedförrådet men tog ingen selfie där utan bara på stranden.



Här kan du se Myteriet 16.10.2015 - det är två timmar långt men ämnet sug behandlas från och med 47 minuter till 57,30. Du kan också läsa sammandragsartikeln som skrevs om ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar