söndag 11 mars 2012

Föreläste för Esbo stadsbiblioteks personal

Jag har redan haft sju föreläsningar i år samt en utbildningsdag och två kurskvällar, och i onsdag har jag igen en föreläsning. Det är därför jag inte hunnit blogga så mycket. Men nu tänkte jag berätta om en av föreläsningarna, eftersom jag lyckades bli plåtad i min Lilla My-frisyr och allt :). I onsdags höll jag en föreläsning för Esbo stadsbiblioteks personal. 


Det handlade om hur man ska äta för att må bättre och även gå ner i vikt ifall det behövs. Jag talade om varför naturlig mat är viktigt, vilken mat som är den naturliga för mänskan, och vilken mat som är onaturlig för mänskan. Jag berättade lite om tillsatsämnen och deras roll i livsmedlen, och förklarade hur margarin tillverkas. Jag talade också om fettets och kolesterolets roll, och gav några konkreta tips på bättre mat.


Det var en trevlig föreläsning, och jag fick många bra frågor. Bland annat om varför diabetikerna förr avråddes att äta socker och stärkelse, men idag avråds från fettet.
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar