tisdag 27 mars 2012

Fem veckor bara Riktig mat

Idag har jag tagit ett nytt litet steg. Jag har fått tjänstledigt för fem hela veckor från mitt dagjobb Tekla, där jag sedan drygt 1,5 år tillbaka jobbar deltid, det senaste dryga året 60 %.

Det här är inte dagens vy, men förrgårdagens. Snön på trappan och trädgrenarna har smultit nu.

Jag planerar att göra många saker som inte varit möjliga de senaste månaderna då jag jobbat både på Tekla, CocoVi samt med mitt företags uppdrag bland annat med privata klienter och i Keravan Opisto.

Jag planerar att bland annat:
  • blogga lite mer än de gångna månaderna
  • testa nya recept, som egen yoghurt, kimchi, LCHF-rätter
  • ta det lugnt om morgnarna
  • (fortsätta) meditera
  • göra mer yoga
  • börja springa igen och/eller cykla och/eller något annat fysiskt 
  • planera för höstens arbeten
  • delta mer i hushållsarbetet
  • tillbringa mer tid med mina tre ljuvliga barn, särskilt på eftermiddagar.
Ganska mycket program har jag nog redan lyckats boka mig för april månad. Men det ska nog finnas extra tid i alla fall. Från och med början av maj är jag sedan tillbaka på Tekla, deltid, igen. Och så funderar vi vidare igen.
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar