lördag 5 november 2011

Många nya uppdrag igen

Nu blir det glesare på bloggen igen ett tag, för jag har ganska bråttom. Men roliga uppdrag! Under tiden kan du kanske läsa något av de tio mest lästa inläggen under bloggens historia, se länken till höger.

I tisdag ska jag föreläsa för eleverna på Kyrkslätts gymnasium samt hålla tre workshoppar om kost och hälsa, ur tonåringarnas synvinkel, så klart. Det blir jättekul, men då jag inte förr föreläst och jobbat med just den ålderns mänskor så får jag ju förbereda mig en hel del och skapa nytt material.

På måndag och torsdag har jag alternativt program i kockklubben på grund av att hussasalens spisar byts ut och salen inte kan användas. Det blir sapere! Det vill säga smakskola. Det kräver så klart också lite planering. Jag är lite i sista minuten med planeringen, och idag är ju dessutom butikerna stängda så jag får skjuta på shoppingen också. Men det ska bli lite för varje sinne: syn, hörsel, känsel, lukt och smak.

Följande större uppdrag efter dessa blir föreläsningen på Esbo Arbis torsdag 24 november kl 10-12.15: "Hur påverkar maten dig och din kropp?". Det finns ännu platser. Har du redan anmält dig? Anmäl dig här: https://ilmonet.fi/ilmo/#KurssitiedotView-112787-3-&f.
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar