tisdag 13 september 2011

Riktig mat fyller ett år!

Mitt företag Tosiruoka, Riktig mat fyller ett år idag, hurra!

Det var den 13 september 2010 jag klev in på Patent- och registerstyrelsen i Helsingfors och skrev under pappren. Hur det nu råkade sig så var det den dagen min mamma skulle fyllt 67 år, om hon ännu levat. Just nu brinner här ett ljus framför det inramade lilla bildkollaget jag har av henne. Jag tror mamma hade ett större finger med i mina planer än jag fattade då! Tack vare hennes död förstod jag att man inte ska skjuta upp sina drömmar, utan sätta igång att förverkliga dem.

Det tog sedan några veckor innan registreringen var klar. Här kom jag för första gången ut med mitt företag här på bloggen: Tosiruoka - Riktig mat. Av de planer jag då offentliggjorde har det mesta förverkligats. Några tidningar har jag bara inte ännu skrivit i. Men det kommer nog nån dag.

Mycket har hänt sedan dess. Jag har gått ner i arbetstid där jag ännu är anställd till tre dagar i veckan. Resten av tiden, och lite till, ägnar jag åt företaget. Jag börjar nu kunna leva på det här jobbet också, och det känns bra.
_

10 kommentarer:

  1. Grattis ak (du borde veta vad det betyder :)) syster!

    x m

    SvaraRadera
  2. Roligt höra du fått hjulena ordentligt i rullning!

    SvaraRadera
  3. Tackar syrran (fick fundera några sek) och Bakpappa!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Roligt att dina drömmar har förverkligats.
    Gumor

    SvaraRadera
  5. Grattis Nina och duktigt jobbat! Vad fort tiden går, kan man ju konstatera i samma veva :)

    SvaraRadera
  6. Tackar tackar, Gumor och Pia! Jo, tiden går å ena sidan fort, men å andra sidan känns det gångna året för mig väldigt långt för en gångs skull!

    SvaraRadera
  7. Grattis och lycka till i fortsättningen också! Jag beundrar människor som vågar ta chansen och förverkliga sina drömmar.

    SvaraRadera
  8. Tack Fröken Nytta. Vissa hittar på sina drömmar senare i livet, andra redan tidigare :)

    SvaraRadera
  9. Grattis! Tycker också du varit strong som vågat ta steget ut, och dessutom klarat det galant!

    SvaraRadera
  10. Tack Linda! Det känns fint att ha stöd från sina bloggläsare.

    SvaraRadera