tisdag 25 oktober 2011

Gammal dörr blir nytt arbetsbord - del 5

Inte heller den här delen handlar riktigt om det nya bordet, men desto mer om mitt nya arbetsrum. Salen/arbetsrummet ska nu få sin mellanvägg till köket, så att jag kan stänga om mig när jag jobbar, särksilt då jag har klienter.


Och en ny pardörr blir det också på den nya väggen, samt en ny pardörr mellan salen och tamburen.

På bilden har jag modellerat de nya konstruktionerna med Teklas programvara. De gula konstruktionerna är de som ska byggas till, de gröna och magentafärgade står redan där.

Det var egentligen så vi hade ritat vår bottenvåning från början. Men under byggskedet beslöt vi att lämna bort hela väggstumpen mellan de två bärande pelarna så att det varit öppet mellan sal och kök alla dessa 8,5 år vi bott här.
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar