onsdag 8 juni 2011

Method Putkisto 30 dagars intensivprogram - slutrapport

I maj genomförde jag ett 30 dagar långt Method Putkisto-program med träningar ca 5 gånger i veckan. Vi gjorde vissa kroppsmätningar i början. Nu ska jag avge slutrapporten.


I slutmätningarna kunde jag konstatera att jag sittande kunde böja mig framåt 5,5 cm längre än förut, att min kropp böjer sig bättre i sidled särskilt åt höger, att mina axlar rör sig bättre och att min andningskapacitet blivit 2 cm bättre. Andningskapaciteten mättes så att man tog måttet över bröstkorgen (där BH-bandet går) med tomma lungor och med fulla lungor, och subtraherade dem från varandra.

Andra skillnader jag kände var att musklerna och senorna framtill vid höften är betydligt mer markerade, deffade, än förr, att överarmens muskler och likaså vaderna deffats och att insidan av låret känns fastare. Dessutom har svanken minskat i djup och jag kan böja mig ner med raka ben så att handflatorna enkelt tar i golvet och huvudet i knät, jag liksom "viker mig på mitten", vilket jag inte förr gjort.


Även huvudet/nacken är aningen rakare än förr...? Kanske. Utgångsläget till vänster, slutläget till höger. Visst är det väl lite rakare. Och axlarna är faktiskt rakare, de var på olika höjd i början.

Jag är mycket nöjd med programmet och rekommenderar det åt alla som vill bli vigare och mjukare, samt få vackrare kropp och bättre kroppsuppfattning.
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar