fredag 22 oktober 2010

Tosiruoka shoppar!

Min firma har nu skaffat lite mer grejer. Jag har egentligen aldrig varit shoppinggalen, men för firman är det ändå ganska roligt att shoppa!

Tidigare har jag skaffat mest böcker, lite kontorsgrejer (bland annat hålslag) och en bokhylla, förutom kurser och föreläsningar alltså.

Men idag skaffade jag en våg, ett måttband och en tuschtavla.

Jag har aldrig ägt en våg, och konservativ som jag är så sökte jag egentligen en mekanisk våg och inte en digital våg. Jodå, jag är faktiskt väldigt konservativ i såna här praktiska frågor. Men de mekaniska gick bara till ca 130 kg och det räcker ju inte om man ska jobba med mänskor som lider av fetma. När jag inte hittade den perfekta vågen (förutom de på nätet som kostar typ 600 euro och mer...) tog jag till slut en lite billigare digital våg. Det var förresten roligt att väga hela familjen :).

Och måttband. Det behövs till att göra kroppsmätningar. Vi har ju bara byggarmåttband vi, såna där i metall ni vet. Stora flickan erbjöd sig att låna ut sitt, men Tosiruoka vill ha eget. Hittade till sist ett ganska kul, som man kan rulla in också.

Och tuschtavlan, ja. Jag saknade tuschtavla när jag hade mitt föredrag i måndags, för där fanns ingen tavla eller motsvarande, och jag gillar att rita upp saker ibland. Jag sökte i många butiker, även på Ikeas webbsidor, men hittade inget. Idag hittade jag sedan en på Biltema. Det är bara sååå roligt att ha en egen tuschtavla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar