tisdag 26 oktober 2010

Tosiruoka tar emot pilotklienter i november!

Lider du av övervikt eller annan vardagsohälsa? Vill du försöka bli friskare genom att lära dig äta rätt? Jag tar emot klienter till 70 % nedsatt pris i november. Orsaken till rabatten är att jag ännu testar själva upplägget (även om du inte blir den första klienten!).

Jag utgår inte från myndigheternas kostråd, utan från naturlig kost. Det innebär att andelen kolhydrater i kosten inte är 55-60 %, utan individuellt anpassad till det som du ska må bra av. De matråd jag ger kommer att hålla dig mätt. Svältdieter tror jag nämligen inte på.

Kostrådgivningen är individuell och sker hos dig eller hos mig. Den första gången är 1,5 timme, de övriga fyra gångerna är en timme.

Första gången tittar man på nuläge, motivation, förväntningar, och målsättningar, och jag berättar allt som klienten behöver veta för att kunna starta sina nya matvanor. Vi utgår alltid från klientens kropp, livssituation och preferenser i matväg. Vi går grundligt igenom klientens nuläge och gör vägning och kroppsmätningar. Vi kollar upp när klienten kan starta, och kommer överens om hurdan mat som ska ätas och på vilket sätt. Jag ger alla tips och råd som behövs, receptkällor med mera. Efter första gången får man antingen fortsätta eller inte till de följande fyra gångerna. Tar man då hela paketet får man lite rabatt.

De följande tre gångerna följer man upp läget (först tätare, sedan glesare), väger sig, tar mått, och får också ringa eller mejla emellan om man har frågor. Jag kan ge fler mattips, berätta hur man ska tillreda något. Diskuterar eventuella problem och vad som gått bra, söker lösningar. Vi kan också tala om olika teman, t.ex. blodsockerbalansen, motion, eller vad som är aktuellt just för klienten. Den sista gången är en uppföljning, gärna lite senare än de föregående.

En förutsättning för 70 % rabatten är att jag får använda klienten som referens i min marknadsföring. Inget foto, bara med några rader text.

Kontakta mig på nina@tosiruoka.fi eller ring mig 045-2536 936, helst kvällar kl 20-22 eller må- och fre-eftermiddagar kl 13-18.

PS Det är stora flickan som gjort det vackra kollaget om olika element i hälsa.

8 kommentarer:

  1. Du glömde nämna normalpriset för rådgivningen? Kan vara bra att känna till när man räknar ut hur mycket 30% är...

    SvaraRadera
  2. Bra poäng, bakformen. Normalpriset är 62 euro/h, inklusive moms.

    SvaraRadera
  3. Ännu lite mer exakt prisinfo: första gången kostar alltså 93 euro inkl. moms (1,5 h), och med 70 % rabatten blir det 27,90 e. Hela paketet (5 gånger) kostar med normalpris 315 euro (liten paketrabatt), och med 70 % rabatt blir det 94,50 euro.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Har du funderat på kostrådgivning som INTE sker face to face, utan på distans? Eller är det en förutsättning att träffas på riktigt och gå igenom saker genom att diskutera? Detta alltså om man bor långt ifrån dig, såhär i internets tidevarv... Och erbjuder du tjänster på finska också?
    Hälsn. NS

    SvaraRadera
  5. Hej NS! Bra poäng. Det känns viktigt för mig att ses åtminstone en gång, den första. För att bygga upp ett förtroendeförhållande. För min del kan det nog ske på t.ex. skype också. Det kräver lite bättre planering bara. Vägning och mätningar skulle klienten då behöva göra själv och det går ju bra ifall klienten vet hur det görs.

    Jag har faktiskt många vänner som jag aldrig träffat eller ens skypat med, inte ens talat i telefon (!) så visst är det möjligt att bygga upp förtroende också utan det, men det tar mycket längre tid.

    Och jodå, finska och engelska går lika bra som svenska.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag undrade också om det där med rådgivning på distans. Men en gång skulle jag nog kunna ta mig till Esbo också.
    Om man är fattig studerande så kan du då också beakta priset på maten då du ger mattips? Nu blir det ofta så att man äter samma sak hela veckan för att det blir så mycket av en maträtt, och nämns inte kasta bort..

    SvaraRadera
  7. Sandra, visst går det bra. Jag vet många sätt att äta nyttigt men billigt :). Och jag kan också vid behov anpassa recepten till mindre satser.

    SvaraRadera
  8. Det finns ännu plats för några enstaka piloter till! Om vi ännu i november hinner komma överens om att och när vår första träff är, får du kostrådgivningen till pilotpriset! Det som krävs är att du A)är motiverad, B)vill fungera som referens och C)har ett eller flera vardagshälsoproblem, t.ex. övervikt, värk eller krånglig mage, du behöver hjälp med.

    SvaraRadera