lördag 4 december 2010

Hurdan är en bra webbsida?

Kära bloggläsare, jag skulle gärna vilja ha din åsikt om vilka saker jag borde ta fram på min webbsida, som är på hälft. Den är här under uppbyggnad: www.tosiruoka.fi


Vad bör vara med? Vad skulle du vilja ha för information där? Är det OK att det är på finska, med ett sammandrag på engelska och svenska, åtminstone än så länge? Andra åsikter?

Webbsidans plattform är nu Wordpress, som är ganska lätt att använda men inte lika lätt som Blogger, tyvärr. Så jag har inte ens fått färgerna fixade ännu eller klossarna på rätta ställen. Jag måste också ännu fundera ut hela social media-trasslet - dvs vilken sida länkar vart och hurdan typ av saker publiceras var på alla tre ställen jag kommunicerar med: Flo Food, Tosiruoka-webbsidan, och Tosiruoka - Riktig mat -facebooksidan.
_

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du har en riktigt bra början till webbsida, innehåller ungefär allt jag väntar mig hitta på en sån sida.
    Språkena fungerar säkert bra som du planerat, men håll dig till planen! Nu är din presentation plötsligt på svenska när allt annat är på finska. Och Home brukar heta Etusivu på finska sidor. ;)
    Under Yritys vill jag hitta lite mera konkret information - t.ex. ditt namn, kontaktinfo (gärna mer än bara epost) och verksamhetsområde.

    SvaraRadera
  2. Tack Ursula för åsikterna! Orsaken till att beskrivning av mig själv är på svenska just nu är bara den att jag har copy-pastat dit den från ett annat sammanhang där jag hade den färdig. Och min finska måste språkgranskas förrän jag publicerar långa rader på en gång, vilket jag ska låta göra om nån vecka. Och home ska ändras också :). Kontaktuppgifterna försöker jag få i högra spalten så de syns tydligt hela tiden, har bara inte lyckats ännu...

    SvaraRadera