onsdag 9 juni 2010

Juni-frågan: Bloggläsare, vem är du?

Jag misstänker att jag har läsare i väldigt olika åldrar, och både män och kvinnor. Men jag vet inte om det stämmer. Så jag tänkte ta reda på! Svara på frågan genom att kryssa i ett alternativ i röstningen högst uppe i högra spalten.

Åldern säger ju inte så mycket om en person, så öppna dig gärna mer i kommentarerna om du har lust!

Och vem är jag då? Jag är 40 år, mor till tre ganska stora flickor, diplomingenjör till utbildningen, jobbar inom IT, men drömmer om ett annat jobb nån dag. Bloggar halv-anonymt just på grund av detta. Gillar att skriva om ämnen som står nära mitt hjärta. Intressen: förutom bloggen och allt det som syns i den, även pilates, sång, språk och populärpsykologi.

8 kommentarer:

  1. Jag är en 30+ tvåbarnsmamma som blev intresserad av att äta hälsosammare efter att jag fått barnen. Följer med din blogg så ofta jag bara hinner. Fortsätt så här! :)
    Får man önska också? Jag önskar ett gott recept på potatissallad, tack.

    -fairy-

    SvaraRadera
  2. Hei Fairy - tack! Och jo då, klart att man får önska! Ska komma ihåg ditt önskemål.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag är en 30+ fyrabarnsmamma. Jobbar som familjedagvårdare och suger åt mig av alla dina fina mattips. Läser din blogg nästan dagligen! Med stor familj och många dagbarn ska det göras mycket mat, många gånger måste det dessutom gå snabbt men Du inspirerar mig, Tack!

    Anni

    SvaraRadera
  4. Jag är också en 30+ mamma, med 3 barn. Jag älskar din blogg, en enorm inspirationskälla! Dessutom avundas jag ditt växthus! ;)

    Mia

    SvaraRadera
  5. Tack för feedbacken Anni och Mia! Det värmer.

    SvaraRadera
  6. Jag är en 21 årig Vasatjej som dyker in här nu som då, du har alltid intressanta inlägg och framförallt uppskattar jag dina inlägg om näring, hälsa och funderingar kring livsmedelsbranschen. Jag är också glad att kunna följa en finlandssvensk matblogg, så känner jag mig inte så ensam... ;) Jag är då studerande, jobbar på sidan om studierna som kock och servitör. För en tid sen började jag bygga på min dröm - att bli matskribent. jag började med bloggen "Malins Mat" och nu har jag börjat skriva matartiklar åt två lokala tidningar. Vem vet vad jag gör om 10 år? Med detta vill jag säga, att man ska absolut följa sina drömmar. Vill man någonting - gör något åt det! Så har jag den österbottniska mentaliteten mot mig, dvs att ibland tänker "uj uj vem tror jag att jag är egentligen" och "vad ska de tycka om mig nu när jag tar plats så här" men det måste man försöka komma över :D Jag tycker absolut du ska söka till master chef! Skriv som det är, du är ju civilingenjören och mamman som drömmer om en karriär inom matlagningens värld :)

    SvaraRadera
  7. Jag är tie år!!! :D Du lagar jättegod mat mamma!

    hälsningar: mellanflickisen

    SvaraRadera
  8. Hej tack för feedback Malin och vad roligt att så många berättat om sig själva! Och också att mina barn följer min blogg :S

    Enda jag undrar... varför har inte männen vågat klicka svar på juni-frågan...? I know you're out there guys! Åtminstone tre till...

    SvaraRadera