onsdag 2 juni 2010

Studierna i Stockholm närmar sig!

Inte ens två veckor kvar till min kurs i Sverige. Jag har redan köpt flyg och bokat hotellrum.

På programmet står bland annat holistisk hälsa, näringsfysiologi, evolutionen och matens historia, aktuell forskning och forsknings-metodik, vardagsohälsa och välfärdssjukdomar, metabolic typing och träningsfysiologi. Allt det här på en späckad vecka. Jag är sååå entusiastisk! Sedan den andra veckan i juli blir det nya ämnen igen.

Som hemläxa före kursen ska vi läsa sju kaptitel ur Lars Wilssons bok "Rädda vår mat". Jag har beställt boken men väntar ännu på den. Jag har dessutom lånat en hel bunt spännande böcker som jag inte hunnit läsa, däribland tentböckerna för Öppna Unis kurs "Ravitsemustiede" och "Tunne Elintarvikkeet", samt Gary Taubes' "Good calories, bad calories" och Michael Pollans "Till matens försvar". Har för avsikt att skriva massor av visa inlägg sedan när jag blivit visare ;).

PS Bilden ser kanske inte ut att ha något med ämnet att göra, men det är sommarns första förgätmigej, och också jätteinspirerande!

2 kommentarer:

  1. Låter jättespännande med kursveckan! Hoppas du får ut max av den:)

    Jag börjar faktiskt tro att det inte finns nån blomma du och jag inte har samma av:)
    D.

    SvaraRadera
  2. Tack D! Ja, vi tycks nog ha lite samma jord verkar det som :)

    SvaraRadera