måndag 28 juni 2010

Veckans snabbis: omelett med potatis

Det här kanske kallas tortilla i Spanien, tror jag? Hur som helst, fortfarande har vi rester från midsommarafton, nämligen nypotatis som min pappa hämtade, han hade varit generös med mängden för sina egna gäster. Nå - potatisen slank lätt ner i dagens lunchomelett, jag jobbade på distans på eftermiddagen.

Tid: 12/8 minuter. För 1 person.

Jag lade en klick kokosolja i stekpannan. Så skivade jag tre nypotatisar rakt i pannan. Strimlade lite kål ovanpå det. Knäckte två ägg i en mugg, och blandade i lite kycklingbuljong (för att jag råkade ha sån i kylskåpet, från buljongkoket efter torsdagens kycklingrätt) och hällde i pannan. Lät stelna i några minuter, och så var det klart! Vek ihop och serverade med det sista av midsommaraftons tzatziki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar