fredag 11 juni 2010

Jag vill bli Master Chef!!?!

Min dröm: MasterChef Suomi

Jag vill jag vill jag vill jag vill! Inte för att jag vill komma i TV, men jag vill ändå! Jag vill laga mat! Jag vill ju tro att jag har det som krävs:
Valintakriteerejä ovat: taidot, innostuneisuus, motivaatio, rakkaus ruokaan, halu muuttaa elämäsi.
(citat från tävlingsvillkoren, på svenska ungefär färdigheter, entusiasm, motivation, kärlek till maten, en vilja att förändra sitt liv)

I ansökan ska man berätta allt möjligt om varför man gillar att laga mat, vilka styrkor man har, hurdan mat man är bäst på, vad man ännu vill lära sig, och så vidare. Tror ni jag har nån chans? Vad ska jag berätta för att dom ska välja mig?

10 kommentarer:

  1. Ingen aning vad du ska skriva, men kört hårt och lycka till!
    D.

    SvaraRadera
  2. Klart du skall ansöka! Du har allt som behövs!
    Som majmamma sa: go for it!
    S.

    SvaraRadera
  3. Sök så att du inte senare behöver ångra över att du inte gjorde det!
    Bara länka till din blogg så kan dom läsa själv!
    Lycka till!
    Backnejlikan

    SvaraRadera
  4. Berätta för dem att mat är någonting du brinner för och att det är en passion många drömmer om. Att kunna laga mat, eller att få bli kock för en dag eller två där en hel nation ser på vad man gör är inte det väsentliga utan det viktiga är att kunna förmedla tittarna den egna förkärleken till maten genom det man är kapabel till att göra. Att laga mat är någonting som alla kan om man bara vill, och den viljan har du och vill föra den vidare till alla andra, visa att maten behöver inte vara ett konstverk för att bli god. och så kan du trycka in med ordspråket, mat skall skapas inte kopieras, Det skulle jag säga om jag var du. Ps kom ihåg att dagens trend är lokalt odlad mat, närproduserat det märks också i Master Chef konseptet. ds.

    SvaraRadera
  5. Tummarna upp härifrån också, sis!

    x mippe

    SvaraRadera
  6. Ja, varför inte? Du är ju klart både passionerad och rätt begåvad också. :) Friskt vågat är hälften vunnet, anmäl dig och se vad som händer och hur det känns - du kan alltid backa ur ifall du märker att det inte verkar vara din grej.

    SvaraRadera
  7. Tack alla för uppmuntran! Jo nog ska jag söka. Ansökningstiden pågår till sista augusti. Jag är bara rädd att de har ca 1000 ansökningar från 35-45-åriga förvärvsarbetande två-till-fyra-barnsmammor som drömmer om ett nytt liv... Så jag får minnsann se till att verka mer passionerad än alla de andra!

    SvaraRadera
  8. Flo,

    sök till MasterChef tävlingen. Annars kommer du att ångra dig. Låt ingenting stå i vägen för att förverkliga dina drömmar. Du kommer att växa av varje utmaning. När du är sann mot dig själv och din väg kan det inte bli fel : )
    Jag hejar på dej!

    SvaraRadera
  9. Tack Pia för uppmuntran! Jodå, jag har nog beslutat ansöka till programmet, även om jag vet att chanserna är små att bli vald. Jag har redan börjat drafta text till ansökan... :D

    SvaraRadera