måndag 17 maj 2010

Kompostbänken - Del 2: pimp my kompostbänk

Tja, det var ju inte så enkelt det här... Jag trodde att planerna var ganska så klara, som i modellen här, men tji fick jag. Vi hade ju inte alls samma åsikt om hur det skulle se ut! Hans egen första skiss var så långt från min uppfattning av det här bygget att jag var nära att ge upp. Det där får vi ju aldrig klart, tänkte jag.

Jag ville ha enkelt, snabbt och lätt att bygga, funktionellt, en låda helt enkelt, som man kan sitta på med sin kaffekopp i eftermiddagssolen. Han ville ha nånting som ser vackert ut, eftersom den här konstruktionen trots allt ska stå precis mitt på vår backe, och syns från precis alla håll... Vilket han ju nog har rätt i.

Några sura miner senare, och ännu flera skisspapper senare, hade vi ändå nått konsensus, otroligt nog. Nå nä, inte är det någo otroligt, vi kommer alltid överens till slut. Det kommer att bli en så kallad låda med dekorationsteman från gustaviansk tid eller något i den stilen, som man kan sitta på. Korstemat som vi har både i växthuset och biltaket kommer att upprepas i bänken.

Den kommer faktiskt att bli superfin, det är jag nu övertygad om! Och då kunde de första spadtagen tas. Nästa veckoslut fortsätter vi bygga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar