tisdag 18 maj 2010

Maj-frågans resultat

Tack allihopa för er ivriga röstningsaktivitet! Det kom 36 röster. Jag är jätteglad att se att mina läsares preferenser bekräftar min bloggs grundidé:

Att informera om kostens inverkan på hälsan, samt tipsa hur man kan laga god och närande mat från grunden (också) på ett enkelt sätt.

Jag vill nå ut till allmänheten, bland annat till småbarnsföräldrar som har bråttom, och husmödrar och -fäder som "fastnat i samma spår" och behöver nya idéer. Jag vill också väcka folk till att inse att tallriksmodellen inte passar alla, i själva verket bara en del av oss. Jag vill förklara varför det inte är skadligt att äta fett, så länge det är naturligt fett, och varför det i själva verket är viktigt att äta tillräckligt fett.

Tyngdpunkten ligger åtminstone än så länge på svenskfinland, men alla skandinaver som inte skyggar för lite finlandssvenska uttryck här och där, och alla finnar som vill läsa lite svenska är lika välkomna!

Så - även i fortsättningen kommer jag att varva mattips med sakinlägg om kost och hälsa. Eftersom mitt trädgårdsintresse stöder idén om naturlig, lokal och ekologisk mat, kommer jag också i fortsättningen att beskriva en del av det som händer i min trädgård och i mitt växthus. Och ... eftersom min bloggs underrubrik är "Om maten och livet" så kommer ni också i fortsättningen att få läsa djupare tankar då och då. Det är livet nämligen!

Också min väg mot min nya bransch kommer att finnas med på ett hörn, eftersom det är mitt kall som inspirerade den här bloggen från början.

Förresten - jag har uppdaterat sidan Recept-info idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar