torsdag 19 augusti 2010

11 sidor och ont i höger hand...

Min första tent avklarad! Jag satt igår kväll i en stor sal på universitetet och skrev tent i kursen "Elintarvikkeet ruokavaliossa" (Livsmedlen i kosten), som är värd tre studiepoäng. Jag var så nervös, men tror nog det gick bra. Det vara bara två essäfrågor. Ena handlade om säd, andra om tre olika vegetariska kostmodeller.

Det kom också noggranna anvisningar från föreläsaren om hur svaren skulle utformas. Inga franska streck, alltid inledning och avslutning, motiveringar för alla påståenden, klar styckeindelning. Hoppas det nu gick bra. Jag skrev alltså 11 sidor text på konceptpapper på tre timmar, på varje rad. Så nog försökte jag i alla fall tömma min hjärna på allt jag visste om ämnet. I värsta fall får jag vänta en hel månad på resultatet. Berättar sedan!

Resultatet från min essä om förpackningspåskrifter har förresten inte ännu heller kommit. Jag lämnade in essän i juni. Om den blivit godkänd ska jag publicera den på bloggen. Inte för att den nu är så intressant, men bara för att det är kul :).

5 kommentarer:

  1. Super bra jobbat Flo! Du är duktig och driftig och följer ditt sanna jag. Häftigt :)

    SvaraRadera
  2. Tack Pia! Däremot måste jag erkänna att jag i tentsvaren inte helt följde mitt sanna jag... :S Jag visste ju att jag måste skriva hur hälsosamma och livsnödvändiga spannmålen är... Men jag nämnde i alla fall risken med att äta för mycket vitt mjöl, även om den inte hörde till kursmaterialet :)

    SvaraRadera
  3. A woman's got to do what a woman's got to do - brukar jag säga. Du följde nog ditt sanna jag men med lite anpassning till samhället i stort. Man behöver ibland använda kvinnlig list och mjukishandskarna och skynda långsamt :)
    Ibland har det bäst effekt att säga saker och ting som de är och som man känner som sin egen sanning, men detta var absolut INTE ett sådant tillfälle.

    SvaraRadera
  4. Jätteduktigt!

    xxx mippe

    SvaraRadera