onsdag 5 januari 2011

Pasta med fänkål, kronärtskockspuré och parmaskinka

Allt det där hittade jag i skåpen igår. Jag tänkte att det där passar ju bra ihop, och jag hade precis varit till Pieni Ruokakauppa också och hämtat en sats vetefri spaghetti åt mig själv!

Tid: 20 minuter. För 5 personer.

Jag började med att sätta vatten att koka både för fusillin och för min egen specialspaghetti.

Jag fräste en strimlad fänkål i smör. Skedade i 6-7 matskedar kronärtskockspuré (vi hade en halv ganska stor burk av detta som blivit över från nyårsfesten) och drygt 2 dl grädde. Saltade och pepprade. Tills slut rev jag i 4-5 skivor parmaskinka. Klart! Serverade med nyriven parmesanost.

Lämnar man bort skinkan, eller ersätter den med t.ex. hackade nötter, blir det här en god vegetarisk rätt!
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar