måndag 28 februari 2011

Wok med kinakål, morot, gravlax och kokosmjölk

Familjen åt vanliga nudlar till detta, själv åt jag kokt hirs, vilket inte var nån vinnare. Tulipa testattua.

Tid: 20 minuter. För 5 personer.

Strimlade en lök, en handfull vitkål och den vitare delen av en kinakålshuvudshalva. Fräste dessa i kokosolja. Skivade två morötter, lade i. Hällde på ca 3 dl kokosmjölk. Hade också i ett par skedar hasselnötshack som hade blivit över från hasselnötsmjölken jag lagade några dagar tidigare.

Kokade samtidigt nudlar.

Strimlade ett halvt paket gravlax. Smaksatte woken med thailändsk fish sauce och lite chilisås. Lade på laxstrimlorna till allra sist. Klart! Gott var det.
_

2 kommentarer:

  1. Det låter riktig gott och jag skulle nog också välja nudlar :)

    SvaraRadera
  2. Samma här, Helena. Ibland saknar jag nudlar, och ännu mer spaghetti eller tagliatelle, men tyvärr är det sgs slut på sånt då jag inte tål vete...

    SvaraRadera