torsdag 22 april 2010

Groddar - Del 5!

Groddserien fortsätter! Idag började jag grodda alfalfafrön, efter att ha haft dem i blöt över natten. Några särskilda anvisningar behövs inte, de groddas helt på samma sätt som mungbönsgrodd, som jag beskrev tidigare.

Om möjligt så är de ännu drygare än mungbönsgroddarna, så nu har jag groddat en halv dl alfalfafrön på min stora ca 2 liters burk. Så här såg de ut nu ikväll när jag gjorde deras första sköljning. Nu står burken uppochnervänd i min torkhylla, med öppningen täckt av en bit lakan och en gummisnodd, burken täckt med en tidning.

Här kan du läsa alla groddinläggen!

2 kommentarer:

  1. Inspirerad av dina tidigare groddinlägg beundrade jag färdiga alfalfan hemma i köket idag. :) Mungbönorna verkar ta lite längre, för deras svansar var ännu bara ca 1,5 cm.
    - Katarina

    SvaraRadera
  2. Vad fint Katarina! Mina små alfalfor hade i natt fått ca 6 mm svansar! Men det är mindre spännande för dig då, du har ju kommit längre själv ;)

    SvaraRadera