torsdag 8 juli 2010

Börjar känna mig lokal

Det tar ungefär 7 minuter att promenera från kurslokalen till vandrarhemmet. Idag blev jag rådfrågad om vägen två gånger på denna korta sträcka. Den första gången visste jag dessutom vägen! De hade ju lite tur då, för de frågade efter vandrarhemmet som jag just nu sitter i. Den andra gången fick jag skaka ledset på huvudet och erkänna att jag inte är härifrån.

Jag är helt durrig i huvudet av allt läsande. Jag har inte alls hunnit läsa så bra som jag velat. Men jag tror nog jag ska klara tenten. Den är kl 8 imorgon bitti, alltså torsdagen.

Här är några bilder på "delikatesserna" jag satt i mig de övriga kvällarna här: söndag kebab, tisdag varmrökt lax med sallad, och idag parmaskinka, coleslaw, gurka, ost och oliver. Jag har inte haft nån lust att kocka där i vandrarhemmets kök den här gången. Mest för att jag inte gillar att äta ensam alls.

2 kommentarer:

  1. Lite sent att önska lycka till med tenten, så hoppas den gick bra istället!

    SvaraRadera
  2. Tack i alla fall, bakformen! Och jodå, det gick ju bra :)

    SvaraRadera