fredag 2 juli 2010

Funderar på juniutmaningen...

Tack för alla era köttutmaningar! Jag håller på och överväger lammfärsen (tack fairy!), skulle vara härligt att grilla. Korvstoppningen (tack Ursula!) däremot är som utmaning perfekt, jag vet bara inte om jag hinner hitta tarmar mer i veckoslut, och på söndagen ska jag iväg till Stockholm igen. Porterstek på älg låter ljuvligt, men det behöver man ju älg till, vilket jag inte har just nu. Kalkon låter också bra, och även coq au vin, men kanske grillning är detta veckosluts grej då vädret ju är härligt. Får se, återkommer!

4 kommentarer:

  1. Tarmar för korvstoppning har jag köpt på Stocka, tror de har såna som frysvara året om. Fråga vid köttdisken.

    SvaraRadera
  2. Jepp, Hagalund Stocka. Jag köpte sist där just före jul, men som sagt, jag tror det finns året om.

    SvaraRadera
  3. Tack Ursula för tipset men tyvärr blidde det ingen korv! Vädret var emot den goda idén den här gången. Vi byggde och byggde idag, och simmade med barnen, och så hann vi just precis till närbutiken efter lammfärs innan fotismatchen började...

    Men jag ska hålla din goda idé i minnet i höst, jag har alltid velat göra korv! Tror nog dessutom att en korvmaskin skulle vara bra, en sån kan jag garanterat låna av nån arbetskompis sedan.

    SvaraRadera