måndag 5 juli 2010

Tillbaka i Stockholm

Här sitter jag nu igen, i mitt andra hem, vandrarhemmet, med mitt miniglas rödvin och en god svensk ost (Präst, 35 % fett - varför kan inte finnar laga lika goda ostar?). Kostrådgivarkursens andra del började i morse, och pågår till fredagseftermiddagen. Idag har vi talat om kostrådgivning i praktiken, hur man går till väga med t.ex. klienter med olika mycket och typ av övervikt. På torsdagen har vi tent. Egentligen borde jag studera till tenten just nu också, men det känns som om huvudet behöver vila lite också.

Har hela tiden tänkt skriva de utlovade fortsatta sakinläggen om näringsfysiologi, men inte har det ju blivit av ännu. Men det ska nog fortsätta nån dag!

Jag sprang halva Kungsholmen runt idag, 6,5 kilometer. Vad vackert det var längs med stranden. Härliga pilträd som sträcker sig ut i vattnet, avkopplade semesterfirare, vackra blommor.

Efter det inväntade jag hungern med lite nötter på rummet. Så gick jag så långt som 10 meter för att hitta en passlig restaurang. Jag beställde kyckling med champinjoner, och istället för potatis fick jag rostade grönsaker: zucchini, lök, paprika och morot. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar