söndag 10 april 2011

Föreläsning för Mårtensbro-föräldrar i måndag!

I måndag, dvs 11 april, ska jag hålla en föreläsning om hur kosten påverkar våra barn i skolan mina barn går i, det vill säga Mårtensbro skola. Det är föräldraföreningen där som bett mig komma och föreläsa.

Jag har sett så fram emot det! Jag känner mig dessutom lite spänd och pirrig, för det är ju många bekanta på plats. Och så är det så hiskeligt mycket jag skulle vilja berätta när jag en gång har chansen. Det känns så viktigt för mig.

Jag har delat upp min föreläsning i tre delar. Den första handlar om på vilket sätt barnens kroppar reagerar på olika mat, den andra om konkreta förslag på bättre mat och principer att följa, och den tredje är en titt på skolmaten. Titten på skolmaten får nog mer bli en diskussionsöppnare, för det är ju ett ämne man kunde tala en hel dag om.

Hoppas det blir många frågor och lagom mycket diskussion! Mycket diskussion är ju alltid bra, så länge den inte spårar ur.
_

6 kommentarer:

  1. Miraklet, den är kl 18, men föreläsningen är som det står i rubriken tyvärr bara för föräldrar till barn i Mårtensbro skola, ifall du menar att fråga för egen del. Däremot kommer jag helt supergärna och föreläser även i andra skolor eller dagisar också, det är bara att kontakta mig nina@tosiruoka.fi.

    SvaraRadera
  2. Hejsan, ja jag gissa de:( blää! Var tar du för dina föreläsningar? Kunde faktiskt föreslå de på min dotters dagis...kämpar med att få deras matsedel ändrad. De har nämligen egen köksa och eget kök! Små förändringar har de redan gjort, övergått från fettfri mjölk till lättmjölk, tagit in oivariini, ger inte smaksatt joghurt åt barnen utan blandar bär i naturell joghurt...jee!

    SvaraRadera
  3. Miraklet, vad härligt med egen köksa o kök, och vad fint att ni fått såna ändringar. För en föreläsning som en förening eller andra privata grupper beställer tar jag 100 euro. Det förutsätter att den erbjuds åhörarna gratis.

    SvaraRadera
  4. Nina, jag har faktiskt för en tid sedan föreslagit till sonens skolas föräldraförening att de skulle kunna bjuda in dig och föreläsa om barn och mat. De har möte nästa vecka tror jag...

    SvaraRadera
  5. Tack för den inspirerande föreläsningen! :)

    SvaraRadera