fredag 22 april 2011

Speciallansering bara för dig, bloggläsare

Idag lanserar jag mina nya Riktig mat-webbsidor: www.tosiruoka.fi! Inte med buller och bång, utan bara för dig idag. Jag börjar marknadsföra sidorna på allvar först efter påsken.


Vad tycker du om den nya sajten? Den har varit live bara drygt tre timmar. Om du hittar skrivfel eller andra fel får du gärna berätta. Eller vad som helst för feedback och önskemål. Det engelska sammandraget är tyvärr inte ännu nativgranskat. Det blev lite håsis med innehållet när den gamla sidan gick sönder för tre dagar sedan.

Tanken är att blogga på Tosiruoka-sidan, på finska, ca en gång i veckan. Så här på Flo Food fortsätter det som normalt!
_

4 kommentarer:

  1. Trevlig sida! "Känns" bra!!

    Hinner inte blogga så mycket mat just nu. Men följer med på era fina följetonger!

    Ikväll blir det linssoppa här (inte så värst LCHF kanske).. och gris innerfilé med grönt godis:-)
    Och min älsklingsrätt just nu.. fänkål i ugn.. och sen mozzarella med tomat och lök..

    Allt väl och Glad Påsk till er alla!

    SvaraRadera
  2. Tackar Guni! Visst är linser fin mat också. Oj vad din meny låter god. Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Fina sidor, och når säkert en bredare publik, vilket är väl meningen? Jag läser nog hellre din blogg på svenska :)
    Själv har jag, på publikens begäran, satt en Google-översättare på min svenska blogg - den är först rolig, den!
    Att skriva allting på två språk håller inte...inte orkar jag skriva, och ingen orkar väl läsa allt två gånger?
    Din blogg är en av mina favoriter!
    God forsättning...

    SvaraRadera
  4. Tarja, ja, sidorna är mina officiella firmasidor. Redan nu är ungefär hälften av mina klienter finskspråkiga och även en del föreläsningar har varit det. Jag behöver blogga på finska också för att "nå ut i den finska bloggosfären". Nån vardagsbloggning blir det inte, bara sakartiklar. Och lite recept, för jag har klienter som behöver dem också.

    Googles översättare svenska-finska är nog så komisk. Har testat många gånger. Tyvärr är den så pass dålig att de flesta av mina finska vänner kan läsa svenska bättre än den rotvälskan! :)

    Och tack för feedbacken! God fortsättning på påsken du med!

    SvaraRadera