onsdag 20 april 2011

Gröna fingrar? Ha!

Trots att jag faktiskt lyckades planera och bygga mig en egen blommande trädgård för bara ett par år sedan, så är jag faktiskt en ökänd krukväxtdödare. Men det visste inte min väninna, som sällan varit hos oss, när hon förra sommarn hämtade mig en krukväxt, en zamioculcas, garderobsblomma.

Jag tog mitt ansvar och har skött den bra, och se, nu gör den nya skott!! Det har ännu aldrig hämt mig, att en krukväxt gjort skott!

Den är faktiskt inte den enda krukväxten i mitt hem, utan en av två. Jag har även en ormbunke. Nu trivs det båda i vårt badrum. Fördelen med krukväxter i badrum är att jag kan vattna dem med tandborstningsglaset medan jag borstar tänderna. Det är därför de överlever i badrummet. Effektivt :).

Förutom de här två har jag ju faktiskt också min Herbie, nu med en oregano och en basilika i sig. Den sköter också vattningen ganska bra själv, men måste ändå fyllas på varje vecka.
_

2 kommentarer:

  1. Garderobsblomman (jag visste inte att den heter så, roligt namn) ska man inte vattna ihjäl utan glömma bort och sen mellan varven ge en ordentlig dusch. Badrummet är alltså en suverän plats :)

    SvaraRadera
  2. Jeanette, jodå, den får nog bli torr mellan varven, det lovar jag! :)

    SvaraRadera