måndag 11 april 2011

Puuust! Föreläsningen över, och roligt var det

Nu är min viktigaste föreläsning på länge över. Den var viktig för mig för det var i mina barns skola, och föräldraföreningen där hade inbjudit mig att tala om mat för barn.

Jag vill skriva lite mer om det senare, här kommer bara snabba intryck idag. Imorgon bitti kl. 6 ska jag nämligen åka iväg på en konferens, tyvärr i mitt "gamla yrke" dvs på Tekla, så ni får inte ens läsa några coola bloggningar om saken efteråt :). Men jag kommer att vara borta några dar och ska även packa ännu ikväll så det här blir ett kort inlägg idag.


Det hade kommit över 50 personer och lyssna! Mycket bra, tycker jag. När man vet hur bokade folk är i allmänhet en sån här vanlig vardagskväll. Tack alla ni som kom! Bilden är tagen strax innan jag började. Mannen har bilder av mig när jag föreläser också, men dem har jag ännu inte fått.

Föreläsningen gick i princip riktigt bra, och feedbacken var också positiv. Några bra idéer för bättre föreläsningar i framtiden fick jag ockås - stort tack för dem! Jag är ju alltid kritisk mot mig själv, och den här gången störde mig mest att jag tappade bort tiden på slutrakan, jag tenderar att bli allt ivrigare ju längre jag talar, och så plötsligt börjar tiden gå helt för snabbt. Så jag hann aldrig göra ordenligt avslut, och inte ens berätta min bloggadress och min webbsida, och att jag har visitkort framme att ta av om man vill... suck.

Men det viktigaste var ju att få folk att tänka till. Många verkade vara lite på samma linje redan. Ska vi kanske få smör till skolan? Jag hoppas! Majoriteten av åhörarna hade bytt från margarin till smör visade sig när jag kastade ut en fråga i något skede. Det kom många bra frågor också, mer om det senare.

På grund av tidsbrist blev skolmaten ännu mer marginellt hanterad än vad som var tänkt. Jag hoppas diskussionen får fortsätta i någon form så snart som möjligt!
_

4 kommentarer:

  1. Ville bara skriva att jag har nominerat dig, Liebe-award.

    SvaraRadera
  2. Det här låter jätteintressant, ska börja följa med din blogg.

    SvaraRadera
  3. Oj tack Jessica, vilken ära!! Jag har också nominerat tre favoriter redan helt nyligen.

    SvaraRadera
  4. Vad roligt Carina att du tittade in, tack för feedbacken och extra roligt att hitta din blogg, så kan vi ju följa med ditt liv också! :)

    SvaraRadera