tisdag 19 april 2011

Hemlagad memma - del 4

Nåja, nu är de gräddade. De ser torra ut när man ser på dem, men trycker man med fingret så är de härligt mjuka. Den tunnaste formen var knappt 3 h i ugnen, de två andra 3 h 45 min. De kändes bara så pass lösa ännu vid 3 och 3,5 h så jag lät dem vara en liten stund till.

11. Nu ska de stå kallt i 2-3 dagar, först då är de klara.

Här på bilden har jag burit ut dem på min kalla glasveranda där de får svalna. Efter det lägger jag dem i kylskåpet, för jag är inte säker på att det är tillräckligt kallt ute mer när påsken är så här sen.

I de flesta recept står det att det tar tre dagar. Så senast på långfredagen ska det smakas. Hur ska vi klara av att vänta? Det blir säkert redan på skärtorsdagen...
_

1 kommentar:

  1. Oj vad fint! Och inspirerande! Jag är dock inte mogen för egen memma ännu.

    SvaraRadera