söndag 24 april 2011

Påskfrågan: Visst är memma poppis!

Den finländska delikatessen memma är populär bland bloggläsarna. Jag blev positivt överraskad av resultatet. Hela 40 % av er tycker memma är jättegott! Men hela 20 % äter inte alls memma.



Jag hade på något vis väntat mig att majoriteten av rösterna skulle ligga där emellan, att man äter bara för att det hör till eller absolut bara en portion, sen tröttnar man. Och tja, där låg ju också 40 % av de 74 rösterna som givits, men inte fler.

Så har det varit för mig också förr, men jag måste säga att den här hemlagade memman nog gav mig blodad memmatand. Jag skrev om den tidigare, att den var god, redan på skärtorsdagen. Men på lördagen var den faktiskt ännu mycket godare, ska jag berätta! Den behöver verkligen lagras i minst fyra dagar för att få bra smak. Säkert skadar inte djupfrysning heller.
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar