tisdag 29 mars 2011

Jag fick Liebster Blog-utmärkelsen!

Härligt. Jag har fått en award. Jag hör till Pias älsklingsbloggar!


Det är Pia, med den fina och samtidigt jordnära och andliga bloggen My Green Blog with Heart and Joy, som har gett mig utmärkelsen. Tackar!

Här är en del av hennes motivering, resten får du läsa i inlägget på hennes blogg.
... Hon har ett genuint engagemang för hälsa och mat och den kunskap hon har, delar hon frikostigt med sig av. Hon testar recept och råvaror. Hon håller sig uppdaterad och insuper all ny kunskap som ...
Jag vill nu så klart ge vidare utmärkelsen åt någon annan. Jag har tyvärr blivit nördigare med bloggläsandet, och följer allra mest fackbloggar. Älsklingsbloggsutmärkelser tycker jag ändå inte ska gå åt fackbloggar, utan åt den andra, mindre kategorin bloggar jag läser, som innehåller både sak och personliga erfarenheter. Jag vet otaliga som skulle vara värda ett pris, men har nu valt ut tre av mina favoriter på sistone:

Socker under, socker på... Bloggen som började med socker både under och på (och jag inte ännu var så intresserad av den ;) ), men en dag allt mer började ta upp precis alla de saker jag brinner för: riktig mat, hälsosam mat, mat för barn. Majmamma, som står bakom bloggen, delar helt enkelt min kärlek till riktig mat.

Ekologiska fotspår Bloggen som förutom maten även tar upp allt annat som har med helhetshälsan att göra, något jag själv är väldigt intresserad av men inte just nu har som fokus. T.ex. ekologiskt boende, återvinning och ekologiska kläder. En sakstinn blogg med personlig touch.

Juhanin blogi En finsk blogg jag stötte på för bara några veckor sedan och rörde mig djupt direkt, och har gjort det på nytt sedan dess. Det började med att Juhani erbjöd sig att hämta opastöriserad mjölk från en gård åt alla som vill ha - det var bara att skriva ett mejl åt honom. Andra gången han rörde mig var när han som nybliven far beskrev hur han ska bli världens bästa pappa.


Reglerna för Liebster Blog Award:
Denna bloggaward lämnas över till 3-5 av dina favoritbloggar, som har mindre än 100 följare.

Awarden går vidare till de du valt ut, genom att du lämnar en kommentar på deras blogg. Berätta för dem att deras blogg är en av dina favoriter och att de har utvalts till Liebster award.

Den som får awarden länkar till den person som gav den till dem, och fem av hans/hennes favorit bloggar med mindre än 100 läsare.
_

2 kommentarer:

  1. Oj, tack för utmärkelsen! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tackar också för min del, vilken trevlig överraskning mitt i alla funderingar!

    SvaraRadera