torsdag 24 mars 2011

Prylen har återuppväckt mina halvdöda örter, hurra!

Indoor Gardens lilla örtgård har tydligen nu imponerat mig, för min vissna basilika och timjan har fått nytt liv. Hujsigt! Så här såg de ut igår, och nu ser de ut så här:



Visst är det mödolöst och effektivt. På Indoor Gardens webbsida står det att man kan få tre gånger mer skörd av en butiksörtkruka, och det verkar ju stämma i den här takten. Basilikan gör redan nya småblad, och timjan samlar inför sin spurt. Asiaa!
_

4 kommentarer:

  1. Det verkar ju fantastiskt att få en tredubbel skörd ur en ört- eller salladskruka! Vad använder du för gödsel?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Förlåt Jenny, jag tycks ha missat din fråga i tiderna. Jag har använt ett näringssalt som fanns med Herbie-produkten. Men inte alltid ens det.

    SvaraRadera
  3. Har precis beställt en sådan, skall bli roligt att se om den håller vad den lovar.

    SvaraRadera
  4. Vad roligt, Hannu! Lycka till. Den är ganska lätt att använda i alla fall.

    SvaraRadera